Si tens algun problema per veure aquest mail, el pots veure en línia / versió web |
|||||||||||||||||||||||||||||||
News:
#010 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
A partir del setembre inicio un nou projecte professional, he sumat esforços amb en Daniel Sànchez. Aquesta unió ens permetrà oferir un ventall més ampli de serveis, sempre relacionats amb la fotografia. Hem creat: eos-af (estudi Orpinell / Sánchez -- artesania fotogràfica). En Daniel té una formació i experiència fotogràfica d'anys, ha estat treballant en la fotografia de producte, la seva activitat central, també ha realitzat reportatges d'arquitectura, ha fet digitalitzacions i té un gran domini del retoc digital, del qual n'és un gran especialista. Cal sumar-hi a les seves virtuts professionals uns valors personals que traslladats al món de la imatge representen qualitat. Jo aporto tota la meva experiència en la fotografia d'arquitectura, de paisatge, la digitalització de plànols,... també els meus coneixements en la gestió d'arxius fotogràfics, en especial amb el llegat de Francesc Català-Roca, tot això també ens ajudarà en el futur d'aquest nou projecte. Em calia donar un pas més alhora d'oferir uns serveis complerts i de qualitat, adaptats a les noves tecnologies fotogràfiques. Per no afectar el nivell fotogràfic i al mateix temps oferir unes tarifes ajustades als temps d'ara, el pas que em calia era sumar sinergies. Per què af (artesania fotogràfica)? af és el fet diferencial. S'han creat estudis de fotografia amb diversos fotògrafs com una mesura d'estalvi, això no és cap novetat, en aquests moments fins i tot és habitual, però la nostra suma té més components que els estrictament econòmics, com els dels coneixements, els de l'experiència, la gestió, l'acurat tractament de la imatge... amb un clar objectiu: per poder oferir una fotografia amb el màxim de valors possibles i això ja no és tan comú.
Darrera un objecte artesanal hi ha especialització, meticulositat, habilitat, perseverança, aquests valors són el que el fan únic. Per treure de cada imatge digital el màxim de propietats li calen també aquestes virtuts. El canvi de la fotografia analògica a la digital és senzillament un canvi d'eines: en lloc de pel·lícula hi ha un sensor; la fotografia analògica d'arquitectura era molt farragosa i cara (càmeres de gran pes, plaques a un gran cost...) les actuals càmeres per fotografiar arquitectura són molt més manejables i versàtils; els retocs que es podien fer al laboratori ara es poden fer a través del monitor... tot i així, el més important, el fonamental de la fotografia és quan s'obre l'obturador i entra la llum, aquest fet continua sent similar. L'essència es manté. En la fotografia química el moment de la presa fotogràfica era l'instant més decisiu, ja que després poques opcions de millora hi havia. Ara, en la fotografia digital també és cabdal el moment davant l'escena, ja que la naturalitat i la vida que dóna una llum adequada difícilment es podrà obtenir a l'ordinador, però el tractament digital ens obre possibilitats noves: major latitud de la imatge, possibilitat d'ajuntar imatges, treure elements que molesten, duplicar-ne... però perquè les virtuts digitals siguin això, uns valors afegits, cal tractar el píxel amb delicadesa, és un element amb moltíssimes possibilitats de manipulació, per tant de millora o de transformació de la imatge. Aquest treball sobre els píxels ha de ser molt curós, ja que aquests retocs han de semblar naturals, no una invenció de l'ordinador. Aquesta tasca digital ha de ser meticulosa i artesanal. Us obrim el nostre estudi per a qualsevol treball fotogràfic que necessiteu: reportatges d'edificis, seguiments dels processos constructius, digitalitzacions de plànols, reproducció de negatius, assessorament en arxius fotogràfics...
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|